8 November 2013

Turøy med Veilederspirene

Var en ettermiddagstur ute på Turøy der siste del av årets NPF Veilederkurs skulle avvikles. De stakkars spirene skulle jo gjennom tre dager med vind, mere vind (ja det var endel), lyn og torden (særlig om natten, fint i telt) og ikke minst det litt nervepirrende å bli vurdert om du er skikket. Derfor var Ronny og jeg glad for å kunne ta noen av dem med på en liten tur i området dagen før alt dette alvorlige og slitsomme :-) for å løse opp stive nakker og bare være i ett med havet.

Sigurd fra Bodø viste seg å være en skikkelig hardhaus med fantastisk humør og full gass.

Ikke for pyser
Det bygget seg skikkelig opp i "Gapet på Sandøyna"
Marit på vei ut mot brottet

Ronny var og en tur uti brottet, i fint motlys.

De andre kjenner jeg jo fra før, så der var det ingen overraskelser. Ashley briljerte som vanlig med perfekt teknikk og Marit med godt humør og ståpåvilje.

Utenfor "Gapet" rullet dønningene forbi med 2-3 meters høyde. Noen sikkert opp mot 4.

Ronny hadde med speilrefleks med telezoom. Ikke så ofte det blir så mye gode bilder av meg sjøl, så når jeg har muligheten for litt selvdyrking er det bare å kjøre på. Bare synd Ronny hadde tatt med billigste versjon av alt utstyr til meg (hadde ikkje tid til å hente mitt eget i naustet). Men det viser seg som vanlig, med en god åre (Werner shuna i glassfiber) ordner det meste seg!







GoPro 3 gir veldig bra billedkvalitet ved fint lys



Ned å støtte!

En bra ettermiddag i solen

Ashley lener seg inn i bølgen

4 comments:

Unknown said...

Härliga action-foton. Var GoPro-kamrorna hela efteråt? :)

Sygni said...

Flott å se at du har startet opp blogginga igjen- har ventet på det en stund ;) Og så tar du utrolig fine bilder! Men fatter ikke at du/dere tør å ta med speilrefleks til en verdi av en brukbar kajakk med ut i bølgene……….

Hallvard said...

Stefan; jada, de tåler en trøkk. Sugekoppen løsner iblandt, men har tausikring.

Hallvard said...

Sygni; Den speilrefleksen er nok dyrere enn en brukbar kajakk. Den koster det samme som en god kajakk... Vet ikke helt om jeg tør å bruke den i kajakken mere, men disse bildene er tatt på land.